Jeżeli korzystamy z bankowości internetowej, możemy zawiesić lub zamknąć działalność gospodarczą przez Internet używając profilu zaufanego. Jest to najprostszy, a w sytuacji epidemii – najlepszy sposób, ponieważ można to zrobić nie wychodząc z domu. Osoby nieposiadające profilu zaufanego, mogą go szybko i bezpłatnie stworzyć w serwisie transakcyjnym danego banku.
Jak założyć profil zaufany za pomocą banku?:
  • Sprawdź, czy twój bank ma możliwość założenia profilu zaufanego
  • Zaloguj się na swoje konto bankowe
  • Wyszukaj formularz zakładania profilu zaufanego
  • Czytaj uważnie informacje przekazywane podczas procesu rejestracji.
  • Możesz też wejść bezpośrednio na stronę www.pz.gov.pl i wybrać opcję uzyskania profilu zaufanego „Banki i inni dostawcy”.
Po uzyskaniu profilu zaufanego rejestrujemy nowe konto przedsiębiorcy na stronie ceidg.gov.pl. Jako sposób potwierdzenia tożsamości wybieramy login.gov.pl.
W kolumnie „operacje na wpisie” wypełniamy wniosek o zawieszenie lub wykreślenie działalności gospodarczej.
W razie kłopotów, na stronie ceidg.gov.pl działa „centrum pomocy”. Pod numerem eksperta, uzyskamy pomoc techniczną. Na stronie znajduje się także szereg przygotowanych, najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi.
UWAGA!!!
Osoby, które nie korzystają z profilu zaufanego będą mogły złożyć wniosek CEIDG-1 tradycyjnie w urzędzie, niezwłocznie po zakończeniu stanu zagrożenia epidemi.
Konstytucja Biznesu przewiduje możliwość zawieszenia działalności wstecz. Bez względu na to kiedy złożymy wniosek CEIDG-1, wskazujemy datę faktycznego zawieszenia bądź zaprzestania działalności.
Od dnia zawieszania działalności gospodarczej przedsiębiorca nie ma obowiązku opłacania składek ZUS.