Jak ponownie zachęcić użytkowników do zakupów w firmowym sklepie internetowym?

Prowadzenie firmowego sklepu internetowego może być sporym wyzwaniem. Jeśli uda się zachęcić klientów do odwiedzin w sklepie, na przykład dzięki ciekawej wizytówce na stronie katalog firm, to nie zawsze jest to tożsame z tym, że ze względu na niską cenę dokonają właśnie tutaj zakupów. Czasem dochodzi do sytuacji w której klienci zwyczajnie po pewnym czasie zostawiają w koszyku produkty i nie finalizują transakcji. Odkładają po prostu zakup na czas późniejszy z różnych powodów. Jak poradzić sobie z taką sytuacją?

Mail przypominający

Ciekawym i dość efektywnym sposobem jest zautomatyzowane przypomnienie wysyłane mailem bezpośrednio na elektroniczną skrzynkę pocztową klienta. Oczywiście sama tego typu wiadomość powinna być odpowiednio sformułowana, aby nie kojarzyła się negatywnie. Nie należy też przesadzać z ilością przypomnień, zwykle wystarczy dosłownie jeden mail w tym kontekście. Także w trakcie odwiedzin firmowego sklepu internetowego warto wyświetlić przypomnienie o tym, że ostatnim razem zostały w koszyku przedmioty, które nie zostały zakupione. Jeszcze ciekawszą opcją jest zachęta w postaci obniżki ceny na konkretny produkt dodany wcześniej do koszyka.

Rezygnacja z zakupów – z jakiego powodu?

Warto też zastanowić się z jakiego konkretnie powodu klient zrezygnował z zakupu. Można to oszacować na podstawie tego na jakim etapie zamknął stronę i już nie powrócił do realizacji transakcji zostawiając w swoim koszyku zakupowym produkty. Przyczyna może tkwić na przykład w dużych kosztach wysyłki lub wynikać po prostu z chęci realizacji zakupu w innym terminie. Warto znać powody, dzięki czemu można podjąć pewne działania, aby zapobiegać takim sytuacjom w przyszłości. Na przykład względnie spore koszty wysyłki wyświetlić w widocznym miejscu wraz z adnotacją, że wysyłka darmowa jest dostępna od konkretnej kwoty.