Jak założyć sklep internetowy?

Wygodne, bezpieczne, szybkie, dostępne i proste – takie właśnie są zakupy online. Ich zwolenników wciąż przybywa. Nic więc dziwnego, że już nawet 77% internautów – według badania „E-commerce w Polsce” – kupuje w sieci. Do całej rzeszy potencjalnych klientów możesz dotrzeć dzięki nowoczesnemu sklepowi internetowemu. E-handel to ogromna szansa dla firm – również takich jak Twoja. Nie zmarnuj tej okazji i sprawdź, jak rozpocząć sprzedaż w Internecie. Przedstawiamy instrukcję, jak założyć e-sklep, który przyniesie sukces.

Dlaczego warto otworzyć sklep internetowy?

Chcesz założyć własny biznes i spróbować swoich sił w e-handlu? A może sprzedajesz już stacjonarnie i zastanawiasz się również nad prowadzeniem sprzedaży online? Biorąc pod uwagę aktualne nawyki konsumentów, e-sklep jest dziś wręcz koniecznością. Według raportu przygotowanego przez Gemius już tylko 23% internautów nie kupuje w sieci. Dzięki własnej platformie sprzedażowej możesz trafić do milionów klientów.

Dlaczego warto docierać do kupujących online? Przede wszystkim dlatego, że sprzedaż w sieci rośnie nieprzerwanie od kilku lat, a założenie sklepu internetowego jest odpowiedzią na zmieniającą się rzeczywistość. W branży zaczynają liczyć się te firmy, które potrafią dostosować się do nowych trendów i tendencji. A e-handel stanowi szansę na jeszcze lepsze poznanie coraz bardziej świadomych konsumentów i zaspokojenie ich potrzeb.

Załóż własny sklep internetowy, a zyskasz:

  • możliwość kreacji swojej marki w sieci,
  • dostępność oferty 24/7 na całym świecie,
  • dotarcie do różnych grup odbiorców,
  • stały i wygodny kontakt z klientem,
  • lepszą widoczność strony w wyszukiwarce Google,
  • większą rozpoznawalność firmy w Internecie,
  • szansę promocji sklepu stacjonarnego,
  • stale rosnącą liczbę potencjalnych klientów,
  • sposobność śledzenia konkurencji i mierzenia własnych wyników,
  • stabilne dochody związane z minimalizacją kosztów prowadzenia sklepu.

Własny sklep internetowy. Od czego zacząć przygodę z e-commerce?

Co trzeba wiedzieć przed rozpoczęciem działań w e-commerce?

Korzyści, które płyną z e-handlu, są niepodważalne. Nie należy więc pytać, czy warto – należy zadać pytanie, jak zacząć sprzedawać online. Aby jednak e-sklep przynosił zysk i pozyskiwał nowych klientów, to musisz przed jego założeniem spełnić kilka ważnych warunków.

Na początku przygody z e-commerce określ sprzedawany asortyment oraz wskaż potencjalną grupę docelową swoich produktów, usług i marki. Dzięki temu przedstawisz, jakie korzyści niesie za sobą Twoja oferta. Musisz poznać również otaczający rynek i przeanalizować swoją konkurencję, aby znaleźć coś, co wyróżni Cię na tle branży. Na koniec opracuj szczegółowy plan działania, który pozwoli Ci zbudować nowoczesny sklep internetowy.

Wszystko, czego potrzebujesz, aby skutecznie sprzedawać w Internecie, oferuje agencja reklamowa WeNet. To idealna opcja dla Ciebie, jeśli nie chcesz tracić czasu, a przy tym obce są Ci tajniki e-commerce. Specjaliści gwarantują fachowe podejście i szybki czas realizacji od A do Z.

Jak stworzyć e-sklep? Twój pierwszy krok w e-commerce

Chcesz sprzedawać w sieci, ale nie wiesz, od czego zacząć? Już na tym etapie pojawia się w Twojej głowie wiele pytań? Na wiele z nich odpowiadamy poniżej. Krok po kroku przedstawiamy najważniejsze kwestie techniczne. Sprawdź, jak niewiele dzieli Cię od własnego e-sklepu.

1. Czym jest domena e-sklepu i jak wybrać odpowiednią?

Jedną z kluczowych decyzji na początku przygody z e-commerce jest wybór właściwej domeny. Za tym pojęciem kryje się unikalny adres każdego sklepu online. Rozszerzenie i nazwa główna nie mogą być przypadkowe, ponieważ automatycznie będą kojarzyć się z Twoim biznesem i budować wizerunek firmy na internetowym rynku.

Gdy masz już prostą i łatwą do zapamiętania domenę, która wyróżni Twój sklep na tle konkurencji, to musisz ją zarejestrować. Możesz zakupić wolny adres lub skorzystać z rynku wtórnego.

2. Dlaczego hosting jest filarem każdego e-sklepu?

Koniecznym krokiem do założenia sklepu online jest również zakup hostingu, czyli miejsca wynajętego na serwerze. Przechowasz tam wszystkie ważne elementy swojej sprzedażowej platformy. Dlatego wybierając dostawcę, koniecznie zwróć uwagę na bezpieczeństwo i stabilność usługi.

Niestety nie wszystkie platformy e-commerce (które poznasz w dalszej części tekstu) zapewniają hosting i domenę w ramach swojego pakietu. To duża przewaga firmy WeNet, która gwarantuje utrzymanie ciągłości sklepu internetowego.

3. Jaki powinien być Twój e-sklep?

Sklep internetowy powinien generować jak największą sprzedaż. Aby mógł przyciągać klientów i zachęcać ich do zakupu, musi charakteryzować się kilkoma kluczowymi cechami.

  • User Experience

Sklep internetowy powinien być przyjazny dla klientów. Dlatego ważną zasadą w e-commerce jest zadbanie o UX, czyli doświadczenie użytkownika towarzyszące mu podczas przeglądania danej strony WWW. Na wzrost konwersji wpływa użyteczna witryna z intuicyjną i czytelną nawigacją.

  • Bezpieczeństwo

Zaufanie wśród potencjalnych klientów możesz wzbudzić, jeśli zadbasz o wysoki poziom bezpieczeństwa w swoim sklepie internetowym. Powszechnie przyjętym standardem szyfrowania danych na stronach jest certyfikat SSL.

  • Atrakcyjny projekt

E-sklep musi mieć nowoczesny i estetyczny wygląd oraz być tak zbudowany, by ułatwiał poruszanie się po witrynie. Ważną rolę odgrywa również logiczna struktura, atrakcyjna prezentacja produktów, unikalne treści, czytelne przyciski wzywające do działania oraz opinie zadowolonych klientów.

  • Prędkość ładowania

Czas odgrywa kluczową rolę w kwestii zakupów online. Dlatego też szybkość ładowania e-sklepu wpływa nie tylko na współczynnik odrzuceń czy zadowolenie klienta, ale również na liczbę konwersji oraz pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

  • Responsywność

Osoby kupujące w sieci korzystają zarówno z urządzeń stacjonarnych, jak i mobilnych. Dlatego tak ważne jest, aby sklep internetowy dobrze wyświetlał się na różnych ekranach. Responsywność wpływa więc na komfort użytkowania i jest ważna z punktu widzenia SEO.

4. Jaka platformę e-commerce wybrać?

Funkcjonowanie sklepów online gwarantują platformy e-commerce. Aby zarządzać sprzedażą i produktami, kontaktować się z klientami czy bezpiecznie zarządzać danymi, musisz wybrać jedno z dostępnych na rynku narzędzi. Różnią się one od siebie przeznaczeniem i funkcjonalnościami. A są to:

  • Platformy Open-Source – najpopularniejsze rozwiązanie na rynku, które pozwala na dużą swobodę modyfikacji e-sklepu i tworzenia nowych funkcjonalności. Platforma nie oferuje jednak wsparcia technicznego.
  • Platformy SaaS – utrzymywane w chmurze dostawcy, więc nie wymagają inwestycji w dodatkowe miejsce na serwerze. E-sklep można dzięki nim stworzyć niezwykle szybko bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Dużym minusem jest brak możliwości rozwoju projektu.
  • Platformy licencjonowane – rozwiązanie oparte na licencji to opcja dla sprzedawców, którym nie zależy na szybkiej realizacji i są skłonni do podjęcia większych inwestycji. Dlatego też decydują się na nie rynkowi giganci.
  • Platformy dedykowane – opcja dla wymagających, która pozwala wdrożyć sklep internetowy całkowicie zgodny z oczekiwaniami firmy. Rozwiązanie to wymaga jednak dużych inwestycji i ciągłego rozwoju systemu.

Tworzenie sklepów internetowych – dlaczego warto skorzystać z usług agencji?

Jeżeli zupełnie obce są Ci kwestie techniczne i nie znasz się jeszcze na obsłudze e-sklepu, to możesz skorzystać z usług agencji. Specjaliści zapewnią wszystko, czego potrzebujesz, aby zacząć sprzedawać:

  • sklep internetowy na własność – funkcjonalny i atrakcyjny wizualnie projekt, dostosowany do wymagań Twoich klientów,
  • wsparcie specjalisty e-commerce, który przekaże wiedzę niezbędną do prowadzenia efektywnej działalności w przyszłości,
  • konieczne integracje z systemami płatności, systemami magazynowo-księgowymi czy firmami kurierskimi,
  • bogaty pakiet usług i szereg usprawnień – domena, hosting, certyfikat SSL i regulaminy.

Jesteś gotowy sprzedawać online? Wejdź na stronę WeNet.pl i zyskaj e-sklep szyty na miarę Twoich potrzeb.