WKD remontuje torowisko w Podkowie Leśnej - co oznacza to dla podróżnych z Grodziska

W weekendowe prace torowe WKD zablokują stację Podkowa Leśna Główna i fragment między dwoma stacjami. Mieszkańcy i dojeżdżający z rejonu Grodziska Mazowieckiego muszą liczyć się ze zmianami tras i przesiadkami na zastępcze autobusy. Uruchomione zostaną punkty przesiadkowe, a część kursów będzie ograniczona lub zastąpiona komunikacją autobusową.
- Prace na stacji Podkowa Leśna Główna i zamknięty odcinek torów
- Jak to wpłynie na podróże z Grodziska Mazowieckiego
- Zastępcza komunikacja, bilety i prawa pasażera
Prace na stacji Podkowa Leśna Główna i zamknięty odcinek torów
Warszawska Kolej Dojazdowa informuje o wymianie szyn i rozjazdów na stacji Podkowa Leśna Główna. W związku z pracami w dniach 28-30 listopada 2025 nastąpi całkowite wyłączenie z ruchu stacji oraz torów nr 1 i 2 na odcinku Podkowa Leśna Zachodnia – Podkowa Leśna Wschodnia. Roboty rozpoczną się w piątek od około godziny 9:25, a specjalny rozkład obowiązuje od nocy z czwartku na piątek (noc 27/28.11.2025) do nocy z niedzieli na poniedziałek (noc 30.11/01.12.2025) – do godziny 3:00.
W sobotę i niedzielę, w związku z pracami przy stacji, zamknięte będą także przejazdy kolejowo-drogowe w ciągu ulic Brwinowskiej i Jana Pawła II, co spowoduje zmiany tras autobusów zastępczych.
Jak to wpłynie na podróże z Grodziska Mazowieckiego
Ruch pociągów zostanie podzielony na kilka skróconych relacji:
- relacja Grodzisk Mazowiecki Radońska – Podkowa Leśna Zachodnia będzie obsługiwana co 30 minut przez cały okres zamknięcia; pociągi będą kursować po obu torach zgodnie z zasadą ruchu prawostronnego. Punkt przesiadkowy dla tej relacji zlokalizowany zostanie na przystanku Kazimierówka.
- relacja Podkowa Leśna Wschodnia – Warszawa Śródmieście WKD będzie kursować co 30 minut; na odcinku Komorów – Podkowa Leśna Wschodnia ruch będzie prowadzony wahadłowo. Punkt przesiadkowy wyznaczono na przystanku Otrębusy.
- relacja Milanówek Grudów – Podkowa Leśna Zachodnia będzie funkcjonować w częstotliwości co 60 minut; na przystanku Milanówek Grudów zorganizowano punkt przesiadkowy.
W nocnych godzinach wybrane kursy do stacji Grodzisk Maz. Radońska zostaną zastąpione autobusami, które wyruszą z Otrębus i przez Podkowę Leśną Główną dotrą do Grodziska.
Zastępcza komunikacja, bilety i prawa pasażera
W ramach komunikacji zastępczej uruchomiona zostanie linia ZA1:
- w dniu 28.11.2025 (piątek) trasa: Otrębusy – Podkowa Leśna Główna – Owczarnia Żółwińska/Kazimierzowska – Kazimierówka; powrót: Kazimierówka – Milanówek Grudów – Podkowa Leśna Główna – Otrębusy; kursy co 30 minut; punkty przesiadkowe na przystankach Otrębusy i Kazimierówka.
- w dniach 29-30.11.2025 (sobota, niedziela) trasa: Otrębusy – Podkowa Leśna Główna – Milanówek Grudów – Kazimierówka (tam i z powrotem); kursy co 30 minut; punkty przesiadkowe: Otrębusy, Milanówek Grudów, Kazimierówka.
Pasażerowie korzystający z autobusów zastępczych muszą podróżować na podstawie ważnego biletu WKD (jednorazowego lub okresowego). Ze względu na brak możliwości skasowania biletu jednorazowego w autobusie, podróżni zobowiązani są odręcznie wpisać datę (format dd:mm:rr) oraz godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu (format 24-godzinny gg:mm) w miejscu przeznaczonym na nadruk datownika.
Koleje Mazowieckie będą honorować wszystkie ważne bilety okresowe WKD w pociągach KM na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Śródmieście. Pasażer korzystający z oferty „Wspólny bilet ZTM-KM-WKD” może podróżować pociągami KM na odcinku Warszawa Śródmieście – Warszawa Ursus Niedźwiadek.
Zasady zwrotu biletów okresowych WKD w wyjątkowym trybie:
- zwrot dotyczy biletów tygodniowych, dwutygodniowych, miesięcznych i kwartalnych zakupionych najpóźniej 27 listopada 2025 i ważnych na przejazdy od 28 listopada 2025; zwroty obejmują bilety całkowicie niewykorzystane lub częściowo niewykorzystane, proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych bez potrącania odstępnego.
- Zwroty i reklamacje przyjmowane są w zależności od miejsca zakupu: kasy biletowe, Biuro Obsługi Klienta WKD w Warszawie (Al. Jerozolimskie 181A, 1 piętro; godz. 9:00-17:00; tel. 801 789 405; e-mail [email protected]), Centrum Obsługi Klienta (e-mail [email protected]; tel. 22 437 92 85) oraz reklamacje dla biletów zakupionych online na adres [email protected] (w treści należy podać dane osobowe oraz numer biletu).
Dodatkowe informacje i szczegółowe rozkłady opublikowała Warszawska Kolej Dojazdowa na swojej stronie internetowej.
na podstawie: UM Grodzisk Mazowiecki.
Autor: krystian

