Jak sprawić, by zdjęcia witryny zajmowały wyższą pozycję w Google Images

Zdjęcia Google są drugim wynikiem dla prawie każdego wyszukiwania opartego na obrazach. Stanowi to problem dla marek, które chcą pokazywać się w wyszukiwaniach obrazkowych ze świetną grafiką. Nie jest łatwo konkurować jeśli chodzi o pozycjonowanie z treściami generowanymi przez użytkowników z Instagrama i innych platform społecznościowych, które mają nieuczciwą przewagę. Na szczęście istnieje kilka sztuczek, które można zastosować, aby zwiększyć popularność swoich zdjęć w Google Images i zwiększyć ruch na tej platformie. Te sztuczki pomogą Ci poprawić jakość zdjęć w Google Images i sprawią, że Twoja marka zyska uznanie, na jakie zasługuje. Przyjrzyjmy się, w jaki sposób możesz podnieść pozycję zdjęć swojej witryny w Google Images.

Użyj adresu URL opartego na obrazie

Obrazy Google nie są jedynymi obrazami, które Google będzie pokazywać. Pokażą one również wyniki obrazków z innych wyszukiwarek opartych na obrazkach. Jedną z takich wyszukiwarek jest Bing, ale możesz również użyć adresu URL z obrazem dla innych wyszukiwarek opartych na obrazach, takich jak Yandex i Baidu. Wyszukiwarki te cieszą się coraz większą popularnością i stanowią szansę na lepsze wyeksponowanie Twoich zdjęć:

  • Możesz także użyć adresu URL z obrazem dla swojego konta na Pintereście.

  • Jeśli chcesz pokazać swoje zdjęcia na Pintereście, musisz użyć adresu URL z obrazem.

  • Nie możesz po prostu przypiąć samego pliku graficznego.

  • Użycie adresu URL z obrazem sprawia, że Twoje treści są bardziej atrakcyjne i mniej przypominają spam.

Być może zauważyłeś, że Google nie wyświetla tych samych obrazów, co kiedyś. Jest nowy algorytm, aby to zmienić. Algorytm użyje kilku czynników przy wyborze obrazów wyświetlanych w wyszukiwaniu, w tym trafności i aktualności.

Dodaj tekst alt do swoich obrazów

Alt text to tekst, który pojawia się, gdy obrazek nie chce się załadować. Jeśli obrazek nie załaduje się, Google użyje tego tekstu alt, aby określić, o czym jest Twój obrazek. Oznacza to, że możesz użyć tekstu alt do uzyskania pozycji na słowa kluczowe, na które nie możesz uzyskać pozycji za pomocą obrazów. Tekst alt jest także używany przez Google do tworzenia snippetów. Snippet to podpis, który pojawia się pod obrazem w wynikach wyszukiwania. Tekst alt jest również używany do tego celu. Tekst alt dla Twojego zdjęcia jest także używany do określenia kilku rzeczy. Służy on do określenia języka, w jakim napisany jest obraz, a także do określenia jego ważności.