Jak dobrać słowa kluczowe podczas pozycjonowania lokalnego?

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych jest metodą reklamy, która pozwala na skuteczne dotarcie do wielu potencjalnych klientów w wyszukiwarce internetowej. Skoncentrowane jest ono przy tym na promocji firm funkcjonujących lokalnie, w określonym mieście czy regionie. Aby skutecznie promować stronę tą metodą, konieczne jest dobranie właściwych słów kluczowych. O czym powinno się wtedy pamiętać?

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym dokładnie jest SEO, które określane jest też jako pozycjonowanie stron internetowych. Ta metoda reklamy charakteryzuje się bardzo wysoką skutecznością, ale jednocześnie nie pociąga za sobą wysokich kosztów. To powoduje, że jest ona przystępna dla praktycznie każdej firmy.

Jednym z typów pozycjonowania jest lokalne pozycjonowanie stron internetowych. Polega ono na skupieniu się na reklamie firm funkcjonujących lokalnie, na przykład w danym mieście czy w województwie. Dzięki temu pozwala na dotarcie do klientów poszukujących usług czy produktów na rynku lokalnym.

Aby uzyskać wysoką skuteczność reklamy tego typu, ważny jest dobór słów kluczowych. Czym dokładnie one są i jak należy je prawidłowo dobrać?

Co to są słowa kluczowe?

Termin jak słowa kluczowe, również frazy kluczowe czy keywords odnosi się do słów wykorzystywanych w promocji SEO. Są one używane przy przygotowywaniu treści na promowaną stronę oraz publikowane w treściach umieszczanych poza nią. Wspierają także content marketing i marketing w social mediach.

Słowa kluczowe odzwierciedlają zawartość danej strony, jej ofertę, a także wyszukiwania internautów.

Do słów kluczowych zaliczane są także słowa lokalne. Tym, co je wyróżnia, jest obecność członu wskazującego na lokalizację, na przykład na konkretne miasto, region. Przykładowe lokalne frazy kluczowe to „pozycjonowanie Kielce”, „fryzjer Warszawa”.

Jak dobierać słowa kluczowe do pozycjonowania lokalnego?

Dobór właściwych słów kluczowych do lokalnego pozycjonowania powinien bazować na wyszukiwanych internautów.

W tym celu najczęściej używane są specjalne narzędzia, które prezentują słowa związane z daną stroną, także działającą lokalnie. Najczęściej stosuje się wtedy planer oferowany za darmo przez Google, ale można też wybrać inne, płatne narzędzia dające więcej możliwości.

Jak sprawdzić ilość wyszukiwań słowa kluczowego?

Za pomocą narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych można też sprawdzić ilość wyszukiwań, która wskazuje, jak często dane słowo było wyszukiwane przez internautów. Pozwalają one też na określenie, czy liczba wyszukiwań maleje czy rośnie, co umożliwia skuteczniejszą promocję.